Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

XMR

Wijs gebruiker
Dat zal wel loslopen. Als Chippie gewoon iemand met een 9 tot 5 was met huurhuisje of hypotheek dan lag hij hoogstwaarschijnlijk nu al onder een brug te slapen.

Het aantal tweede kansen of akkefietjes of opstootjes of problemen is inmiddels al niet meer bij te houden. Maaaaar dit ligt niet aan Chip.
Mee eens, al ben ik er nog steeds zeker van dat er consequenties zullen zijn. In dit geval zijn ze dan misschien wel meer mentaal dan fysiek. Ik kan mij niet voorstellen dat je een gelukkig leven kunt leiden en tegelijkertijd dit hele toneelspel gaande kunt houden.

Oftwel: doorgaan met dit gedrag = alsmaar ellende op jezelf af blijven roepen (ookal denk je dat het door anderen komt).

Of

Stoppen met dit gedrag = de consequenties aanvaarden en vervolgens werken naar een betere toekomst.
 

MR_CHIP

Badass junkie
Gesprek gehad met reclassering ( die heeft contact gehad met de zaak officier met dat als nezha vind dat ik genoeg kansen heb gehad, dat is aan reclassering zelf dan kan ze het doorzetten)
Ik krijg nog 1 aller aller laatste kans

Nog 1x gebruik van drugs en ze graag de tenuitvoerlegging eisen van de gevangenis en ik wordt door yulius op straat gezet dus Wajong kwijt en dan ook reclassering zelf en gebruikers bw

En we gaan weer beginnen met drugs testen op mijn verzoek (controle middel op mijn gedrag/denkwijze)
 

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Gesprek gehad met reclassering ( die heeft contact gehad met de zaak officier met dat als nezha vind dat ik genoeg kansen heb gehad, dat is aan reclassering zelf dan kan ze het doorzetten)
Ik krijg nog 1 aller aller laatste kans

Nog 1x gebruik van drugs en ze graag de tenuitvoerlegging eisen van de gevangenis en ik wordt door yulius op straat gezet dus Wajong kwijt en dan ook reclassering zelf en gebruikers bw

En we gaan weer beginnen met drugs testen op mijn verzoek (controle middel op mijn gedrag/denkwijze)
Heb je toevallig ergens bijgehouden hoeveel allerlaatste kansen je in de afgelopen jaren hebt gehad?
 

MR_CHIP

Badass junkie
Heb je toevallig ergens bijgehouden hoeveel allerlaatste kansen je in de afgelopen jaren hebt gehad?
Ik niet hun wel

Het is dat TOEZICHTHOUDER,begaan met me is en ze zelf daarin haar mag kiezen

Ik heb een mail gezien vanuit openbaar ministerie naar haar met wat vanochtend besproken is dus nu nog 1 kans
 
Laatst bewerkt:

Bengozy

Bewuste gebruiker
Net als in het half jaar

Ik ga proberen uit te vinden wat ik in dat half jaar dat het wel lukte anders deed
Denk dat het feit dat je anders de gevangenis in moet wel een goede stok achter de deur moet zijn. Ik heb zelf ooit 30 dagen gezeten. Het is geen pretje.

Zeker niet als ik jou berichten soms lees, dan krijg je het ontzettend lastig daar.
 

MR_CHIP

Badass junkie
Nou, volgens mij was dat de vorige keer nog niet de maatregel die je boven het hoofd hing toch? Je gaf aan dat dit echt de allerlaatste kans is. Met je 'goh' :laughing:
Deze maatregel heb ik sinds de uitspraak boven me hoofd
November 2025 dus
Why ik dacht dat jij niet meer zou antwoord? :P
 

MR_CHIP

Badass junkie
Extrinsieke motivatie gedoemd om te mislukken
Er zijn natuurlijk wel dingen waarvoor ik het zelf vanuit mijn eigen ik wil

Ik wil niet volledig psychotisch worden
Ik wil de vriendschap met mijn beste vriend die ik al 10 jaar ken niet kwijt
En de grootste ik wil en zal never nooit of op straat komen of een gebruikers bw ( alleen is een gebruikers bw beter dan dat ik straat zou belanden so to speak)
Maakt niet dat ik nadat ik de mail hen gezien van de OvJ dat dacht ik dat het alleen praat was

Mede door mij eigen ik en de diagnoses overzie ik totaal niet de gevolgen van de dingen die ik doe ( dit is een van de redenen dat ze me niet gelijk de gevangenis in hebben gegooid)
 

annihilation

Badass junkie
En 6 maand niet gebruiken is anders dan 6 maand bezig zijn met herstel / clean zijn en blijven.

Ik heb in het verleden ook vaak genoeg maanden tot bijna twee jaar niets gebruikt. Maar ik gebruikte gewoon niets ik was niet bezig met herstel. En daar zit wel een groot verschil in. Tik nu bijna de 3 jaar aan en deze keer wel goed aangepakt. Dus ga echt met jezelf aan de slag want een poosje gewoon niet gebruiken levert vaak niets op en dat zou zonde zijn.
succes dan maar 💪
 

Bengozy

Bewuste gebruiker
Deze maatregel heb ik sinds de uitspraak boven me hoofd
November 2025 dus
Why ik dacht dat jij niet meer zou antwoord? :P
Nouja we zijn al sinds 2022 bezig toch maatski?

En ja, ik zou je eigenlijk negeren. Maar ik dat werkt niet zo lekker op dit forum. Dan zie ik alsnog je posts met ''klik hier om te weergeven'' dat werkt niet bij mij.
 

Brakka Mang

Badass junkie
Nou nee de Happy ending komt nu soort van dan ik kom en zal niet op straat komen

Tijd om aan iedereen te laten zien dat ik net als in het verleden nee kan en blijft zeggen tegen drugs
Denk je dat je dat alleen kan? Waarom probeer je niet naar meetings te gaan, hiermee laat je aan al je hulpverleners en de reclassering ook zien dat je je er echt voor inzet. Je zegt zelf ook dat je de gevolgen van dingen niet overziet. Punt nu is wel dat dit echt je laatste kans is. Aangezien je jezelf niet kan vertrouwen , probeer dan niet alleen, zonder hulp, clean te blijven. Want dat blijft Russisch roulette.

Je hebt in ieder geval motivaties, of die nou extern of intern zijn dat maakt niet heel veel uit want, met beiden en hoe goed en graag je het ook wilt kan nog steeds dat duiveltje ineens weer in je oor gaan fluisteren.

Die drugstesten zijn wel een goede stok achter de deur maar ik zou het niet alleen daarop laten uitkomen.

En als je niet naar meetings wilt, máak een plan. Wat ga je doen als je wilt gebruiken , wie ga je bellen. Wat zijn mijn triggers als ik welke mensen, plekken en dingen moet ik zoiezo vermijden tot ik behandeling kan etc
 
Laatst bewerkt:

Bengozy

Bewuste gebruiker
Ik denk dat de geinvesteerde moeite van forummembers eigenlijk alleen maar verspilde energie is als ik eerlijk mag zijn. Meneer gaat niet in op goedbedoeld en inhoudelijk advies zoals dat van @Brakka Mang . Jammer om te zien, maar sommige mensen moeten echt keihard op hun bek gaan voordat het kwartje valt. Ik denk dat @MR_CHIP er daar zo een van is. Tenminste, dat hoop ik. Bij een aantal zal het kwartje nooit vallen.

Ik wens je het beste @MR_CHIP.
 
Bovenaan