Deze filmpjes maken het goed duidelijk (ik leer het beste visueel) wat de uitdagingen met ad(h)d zijn, dankje.Ongetwijfeld. En niet te vergeten als het om middelenmisbruik gaat: er is ook gewoon een extra stofje keihard zijn best aan het doen je psyche te beïnvloeden wel te blijven gebruiken, waardoor die perspectieven al helemaal moeilijk te geloven zijn.
Maar, omdat de vraag en het topic toch over de combi met ADHD gaat: mensen met adhd missen gewoon connecties is hun hersens die dit voor anderen mensen net wat makkelijker maken.
![]()
Study: Half of Adults With ADHD Have Had a Substance Abuse Disorder
Half of adults aged 20-39 with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) have had a substance use disorder (SUD) in their lifetime according to new research. This is markedly higher than the 23.6% of young adults without ADHD who have had... Read more >>www.chconline.org
Besef me dat ik het inderdaad onderschat heb. Het is soms makkelijk om iets te projecteren op een ander, maar je kijkt dan toch vanuit jezelf met je eigen capaciteiten, terwijl dat natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde is.
Lijkt me zeer frustrerend om het allemaal wel te kunnen zien wat je moet/kunt doen om je gewenste doel te bereiken, maar je er soms echt niet toe te kunnen zetten (het missende planken in de brug idee). En daar bovenop dan ook nog te horen van anderen dat je lui bent.