Hallo Allemaal,Het valt me op dat vrijwel alle onderwerpen hier over eigen gebruik gaan, maar dat is wel onder controle bij mij.
Ik vraag me juist af hoe iedereen met de verslaving van een dierbare omgaat..
Ik ken namelijk al een aantal jaar een hele lieve meid, die ik ieder weekend verder zie afstompen, iedere week minder gemotiveerd doorkomt, en inmiddels zover is dat ze maandagochtend rustig "ff een puntje pakt" om maar enigszins wakker te worden. Van één ochtend naar 2, naar 3 en nu gewoon iedere dag, zelfs zondag...
De jongedame in kwestie is ongeveer 25 jaar, woont nog thuis, heeft een vaste baan en begint steeds vaker maand over te houden aan het eind van het salaris.. Ook heb ik het idee dat de speed-rekening steeds vaker in "natura" wordt betaald na het stappen...
Normaal mag iedereen het lekker zelf uitzoeken, maar een meisje met een slechte jeugd (misdaad, losse handjes, papa wat doe je nou???), nooit lol gehad zonder drugs en stappen, en toch nog liefde en respect te geven... Zo iemand gun ik het niet...
Moet ik het bij praten houden???
Moet ik ik ingrijpen???
Moet ik gewoon m'n kop houden en wegkijken???
Ik heb alles gedaan wat god verboden heeft, alle verboden vruchten geproefd, maar ik ben zelf, behalve sex en nicotine dan, nooit ergens aan verslaafd geweest, dus vooral aan de mensen in zo'n situatie: Wat maak je door??? Wil je eigenlijk wel afkicken??? Besef je waar je mee bezig bent??? Wordt je niet ongeloofelijk depressief van jezelf???
Pleasy help me understand...
Thanks
...