Xtc en medicijnen

Ilonasa

Newbie
Hoi Goedenavond

Ik ben van plan om voor het eerst een halve xtc pil in te nemen met vrienden.
Een vriend van mij die doet het jaren en hij heeft medicijnen die hij dan even een week van tevoren niet inneemt.
Hoge bloeddruk pil en een vaatverwijderaar pil (diltiazem en enalapril)
Hij neemt dan altijd eerst een halve xtc en als het niet zo werkt hoe hij wilt dan na een tijd de andere helft.
Hij heeft nooit last altijd plezier.

Ik zelf gebruik heb ook medicijnen ongeveer dezelfde soort als hem.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee of iemand die jullie kennen?

Dit is een gevaarlijke combinatie. Ook als je ermee stopt.

Als je zomaar stopt schiet je bloeddruk juist extra hard omhoog en xtc gooit daar nog een schep bovenop. Dat is een enorme belasting voor je hart.

En de manier waarop hij xtc inneemt is ook onverantwoord. Het komt op mij over dat hij blindelings een halve pil inneemt. Pillen kunnen heel erg verschillen kwa sterkte. Dus laat het altijd testen.

Hier staat alles over verantwoord xtc gebruik.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Ik zou het ook afraden. Hartklachten zijn een contra-indicatie voor gebruik van stimulerende middelen. Ik begrijp dat die vriend van je het desondanks toch doet. Ik denk eigenlijk dat het beter is om dan de medicijnen wel door te slikken. Punt is alleen dat diltiazem door hetzelfde enzym in de lever wordt afgebroken als MDMA. Dat zou betekenen dat je een extra lage dosis MDMA zou moeten nemen, want je lever breekt de MDMA niet goed af waardoor de drug harder aankomt. Mede daarom is het heel belangrijk om precieze controle te houden over de dosering, en dat kan niet met xtc-pillen. Op zijn minst is er dus een milligramweegschaal, en MDMA-kristallen nodig die je dan zelf afweegt. Ook dan is er sprake van een risicovolle combinatie. Maar die is minder risicovol dan de medicijnen niet nemen en wel de MDMA.

Terug
Bovenaan